Debata pod hasłem „Seniorze nie daj się oszukać” za nami
Komendant Komendy Powiatowej Policji w Lipnie zaprosił mieszkańców na debatę społeczną pod hasłem „Seniorze nie daj się oszukać”. Wczoraj policjanci i zaproszeni goście rozmawiali z seniorami na temat bezpiecznych zasad postępowania w różnych sytuacjach życiowych ze szczególnym naciskiem na oszustwa.
W Bibliotece Wiejskiej w Radomicach odbyła się wczoraj (27.06.2023) debata społeczna pod hasłem „Seniorze nie daj się oszukać”. Na debatę przybyło liczne grono seniorów, głownie bywalców Dziennego Domu Seniora w Krzyżówkach. Przybyłych przywitał Pierwszy Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Lipnie mł. insp. Krzysztof Rakowski oraz Wójt Gminy Lipno Andrzej Szychulski. Gościem specjalnym była dyrektor lipnowskiego oddziału Banku PKO Pani Sławomira Gołoś.
Policjanci starali się wyjaśnić metody działania oszustów i wskazać sposoby postępowania, które mogą uchronić seniorów przed utratą oszczędności.
Pomysłowość i przebiegłość przestępców nie zna granic. Gdy jeden sposób nie zadziała, wymyślają kolejny, a przy tym nie mają żadnych skrupułów. Na przestępcze działania narażone są w szczególności osoby w starszym wieku. Dlatego, tak niezwykle ważne jest, aby jak największa grupa seniorów miała świadomość tego, w jaki sposób działają przestępcy i jak należy postępować, aby nie ułatwiać im zadania. Takim właśnie zagadnieniom poświęcona była multimedialna prezentacja, którą przedstawiła zebranym policjantka do spraw profilaktyki.
W trakcie prezentowania materiału funkcjonariuszka tłumaczyła, jak postępują oszuści działający metodą „na wnuczka”, „policjanta”, przedstawiciela administracji czy firm sprzedających rozmaite produkty.
Dyrektorka banku przybliżyła metody ochrony oszczędności i podawała przykłady działania oszustów z terenu powiatu lipnowskiego. Emocje i zbytnia ufność niestety czasem kosztują drogo. Każdy uczestnik spotkania otrzymał ulotkę informacyjną, żeby wiedzieć jak zabezpieczyć majątek.
W trakcie spotkania, uczestnicy zadawali ekspertom pytania, odnośnie różnych sytuacji, z którymi zdarzało im się spotykać. Dzieląc się własnymi spostrzeżeniami czy sugestiami odnośnie omawianych kwestii wymieniali doświadczenia, aby ostrzegać się nawzajem.
Na koniec policjantka przypomniała o tym, że w razie kłopotów można zwrócić się do dzielnicowego korzystając z aplikacji telefonicznej Moja Komenda a inne problemy zgłaszać przez Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa.