Wiadomości

Pozory mylą, dowód nie

Data publikacji 22.09.2011

Policjanci z posterunku w Dobrzyniu nad Wisłą wspólnie z
przedstawicielami Urzędu Gminy w Wielgiem, odwiedzali sklepy i punkty sprzedaży
napojów alkoholowych. To działania w
ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pod hasłem ”Pozory ...

Policjanci z posterunku w Dobrzyniu nad Wisłą wspólnie z przedstawicielami Urzędu Gminy w Wielgiem, odwiedzali sklepy i punkty sprzedaży napojów alkoholowych. To  działania w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pod hasłem ”Pozory mylą, dowód nie”, której organizatorem jest Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Browarskiego w Polsce „Browary Polskie”. Głównym celem akcji jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.

   

  
   

Specyfika tegorocznej, trzeciej już edycji ogólnopolskiej kampanii pod hasłem „Pozory mylą, dowód nie”, polega na głównym zaangażowaniu w akcję instytucji samorządowych i organizacji lokalnych. To właśnie gmina Wielgie w powiecie lipnowskim, jest jedną z wielu gmin w Polsce, które zaangażowały się w działania mające na celu zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie upoważnia do zakupu napojów alkoholowych. Oznacza to również, że uczestniczy w konkursie „Odpowiedzialna Gmina 2011”. W ramach jednego z etapów kampanii do sklepów na terenie gminy trafiły materiały edukacyjne tj. plakaty, broszurki, naklejki, zawierające treści pod sztandarowym   hasłem „Reaguj, gdy niepełnoletni kupuje alkohol”. Sklepy te odwiedzili policjanci z pełnomocnikiem gminy ds. rozwiązywania problemów alkoholowych panią Ewą Grzelakowską. Funkcjonariusze sprawdzali czy materiały te są właściwie zagospodarowane i wyeksponowane, aby przyniosły zakładany efekt – respektowanie przez sprzedawców zakazu sprzedaży napojów alkoholowych osobom niepełnoletnim. Przy tej okazji policjanci upominali właścicieli sklepów i sprzedawców, że złamanie tego zakazu jest przestępstwem, skutkującym odpowiedzialnością karną i cofnięciem pozwolenia na sprzedaż alkoholu. Uczulali także, że w przypadku wątpliwości co do wieku klienta, prosząc o jego dowód, należy dokładnie sprawdzać datę urodzenia oraz ważność okazywanego dokumentu. Działania w ramach akcji potrwają do końca września tego roku. 


Powrót na górę strony