Pozory mylą, dowód nie
Policjanci z posterunku w Dobrzyniu nad Wisłą wspólnie z
przedstawicielami Urzędu Gminy w Wielgiem, odwiedzali sklepy i punkty sprzedaży
napojów alkoholowych. To działania w
ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pod hasłem ”Pozory ...
Policjanci z posterunku w Dobrzyniu nad Wisłą wspólnie z przedstawicielami Urzędu Gminy w Wielgiem, odwiedzali sklepy i punkty sprzedaży napojów alkoholowych. To działania w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pod hasłem ”Pozory mylą, dowód nie”, której organizatorem jest Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Browarskiego w Polsce „Browary Polskie”. Głównym celem akcji jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.
Specyfika tegorocznej, trzeciej
już edycji ogólnopolskiej kampanii pod hasłem „Pozory mylą, dowód nie”, polega
na głównym zaangażowaniu w akcję instytucji samorządowych i organizacji
lokalnych. To właśnie gmina Wielgie w powiecie lipnowskim, jest jedną z wielu gmin
w Polsce, które zaangażowały się w działania mające na celu zwrócenie uwagi
sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie upoważnia do
zakupu napojów alkoholowych. Oznacza to również, że uczestniczy w konkursie
„Odpowiedzialna Gmina 2011”. W ramach jednego z etapów kampanii do sklepów na
terenie gminy trafiły materiały edukacyjne tj. plakaty, broszurki, naklejki, zawierające
treści pod sztandarowym hasłem „Reaguj,
gdy niepełnoletni kupuje alkohol”. Sklepy te odwiedzili policjanci z
pełnomocnikiem gminy ds. rozwiązywania problemów alkoholowych panią Ewą
Grzelakowską. Funkcjonariusze sprawdzali czy materiały te są właściwie
zagospodarowane i wyeksponowane, aby przyniosły zakładany efekt – respektowanie
przez sprzedawców zakazu sprzedaży napojów alkoholowych osobom niepełnoletnim.
Przy tej okazji policjanci upominali właścicieli sklepów i sprzedawców, że
złamanie tego zakazu jest przestępstwem, skutkującym odpowiedzialnością karną i
cofnięciem pozwolenia na sprzedaż alkoholu. Uczulali także, że w przypadku
wątpliwości co do wieku klienta, prosząc o jego dowód, należy dokładnie
sprawdzać datę urodzenia oraz ważność okazywanego dokumentu. Działania w ramach
akcji potrwają do końca września tego roku.